2007-10-02

Ta na tom byla...

"Ta na tom byla dvakrát hůř než vona, jak byla vožralá."
"Mě s..., že sem to neviděla. Sem musela jít domů nebo bych spala na stole."
"Ty vole!"

Bylo jim asi šestnáct a pro uši téměř všech lidí v tramvaji probíraly závěr víkendové taneční zábavy. Jazyk se ke slečnám tohoto věku opravdu nehodil. To ale nechci rozebírat. Když jsem ten rozhovor zaslechl, napadlo mě, jestli bychom neměli věnovat větší pozornost ekonomickému pozadí věci.

Pro hospodské a organizátory rockových zábav tvoří nedospělá mládež lukrativní skupinu zákazníků. Marketing je triviální: stačí jakoby přimhouřit oči a silná konformita mezi mládeží se postará o ostatní. Pít s většinou (nebo se silnými jedinci) je snazší než s nimi nepít.

Komu v tomto případě přináleží prosazovat zákon? Ať je to kdokoli, měl by se probrat z nečinnosti. Řekni mi, jak mě budeš měřit a já se podle toho budu chovat. V okamžiku, kdy bude hostinským reálně hrozit postih a riziko bude souměřitelné se zisky, začnou měnit své chování. Ne dříve.

Žádné komentáře: