- Nejdůležitějším faktorem při práci na software je kvalita programátorů.
- Přidání lidí na projekt ho zpozdí (ano, tohle je stará známá věc, ale patří to sem)
- Pracovní prostředí má výrazný dopad na produktivitu a kvalitu.
- Jednou z nejčastějších příčin toho, že se projekt vymkl kontrole, jsou špatné časové odhady. Stjeně často to jsou nestabilní požadavky na funkčnost.
- Odhady pracnosti se obvykle dělají ve špatnou dobu.
- Odhady pracnosti obvykle dělají špatní lidé.
- Odhady se jen zřídka korigují, jak projekt postupuje.
- Není divu, že odhady jsou špatné. Ale přesto na ně sázíme příliš mnoho.
- Odpověď, kterou dá studie proveditelnosti, je téměř vždy "ano".
- Chyby v definici požadavků jsou nejdražší na opravu.
- Design je složitý, iterativní proces. První navržená řešení jsou obvykle špatná a určitě ne optimální.
- Odstraňování chyb je časově nejnáročnější fází životního cyklu.
- Software se obvykle testuje s pokrytím kódu nejvýše 55-60 procent (A já dodám, pokud někdo dosahuje víc, určitě to poznáte na kvalitě.)
- Důsledné inspekce kódu mohou odstranit až 90 procent chyb.
- Údržba obvykle spotřebuje 40 až 80 procent všech nákladů na software. Náklady na rozšiřování software pak činí asi 60 procent z nákladů na údržbu.
- Údržba softwaru je řešení - ne problém.
- Existují chyby, které má většina programátorů tendenci dělat.
- Efektivita pochází spíše z dobrého návrhu než z dobrého kódování.
2008-10-04
Fakta a falešné představy softwarového inženýrství
Jeff Atwood podává v tomto článku seznam nejdůležitějších fakt z knihy Facts and Fallacies of Software Engineering. Myslím, že rozhodně stojí za to přeložit aspoň ta nejdůležitější fakta:
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat